۱۳۸۹ اسفند ۱۵, یکشنبه

من یک زنم. (تقدیم به زنان ایرانی‌ که خیلی‌ وقت‌ها مورد ظلم قرار گرفته و میگیرند)

من یک زنم. من یک زن ایرانیم.
 بدون هیچ شرمی میگویم که من یک زنم. مرا به چشم یک آشپز برای پخت و پز، یا یک ماشین لباس شویی نگاه نکن.
 به من به عنوان یک انسان نگاه کن.
من یک زنم. مثل تو که یک مرد هستی‌، من هم انسانم.
 برای من در خیابان بوق نزن، و فکر نکن که تن ما را با پول خواهی‌ خرید. به من به عنوان یک انسان نگاه کن.
 انسانی‌ که حق برابر با تو مرد دارد. به حق تصمیم گیری و انتخاب من احترام بگزار و بگزار تا در کنار تو برای زندگی‌ بهتر تلاش کنم.
 من یک زنم همانی که با چادر یا بی‌ چادر با تو مرد به تظاهرات رفتم. من یک زنم، با همه احساسات ظریف و شکننده‌ام میتوانم بسیار قوی باشم و حتا عزیز ترین فرزندانم را در راه آزادی نثار کنم.
 من یک زنم، مرا ببین، مرا نادیده نگیر.
من و تو هر دو توسط یک خدا آفریده شده‌ایم، چگونه است که ارزش مرا نصف خودت میدانی؟
به من به عنوان یک انسان درجه دوم نگاه نکن. من هم مثل تو درجه یک هستم.
به من به عنوان یک زن نگاه کن، من کالا نیستم. من خریداری نمیشوم، من هم حق تصمیم گیری دارم.
من یک زنم، من مادر تو، خواهر تو و همسر تو هستم.
 مرا ببین.

۳ نظر:

  1. سپاس از تو و قلم زیبایت. من یک مرد ایرانیم و به وجود تو و همه زنهای ایرانی‌ افتخار می‌کنم. از آنچه که شایسته آن هستی‌، و از تو دریغ شده تا آخرین قطره خونم دفاع می‌کنم.

    پاسخحذف
  2. زنده باشی‌ دوست عزیز. به امید آزادی و برابری

    پاسخحذف
  3. آخه از اينور رو هم نگاه کنيد
    شما زنها اگر حقوق برابر با مردها ميخواهيد بايد قانون مسخره مهريه و نفقه هم رو قبول نکنِد چون همين يعني شما کلاييد و بي عرضه ايد اما متاسفانه هم خر رو زنهاي ايران ميخوان هم خرما. ما مردها هم حقوق داريم. ما دوست داريم زن ما را براي عشقمان بخواهد نه براي پولمان و مقدار درآمدمان که رفاهش را فراهم کنيم. تا وقتي شما به ما به چشم گاو صدمنشيرده مينگريد تفکر ما نيز از همان تفکر بدي است که اشاره فرموديد و براي نابودي آن نابودي ديگري نيز لازم است.
    ممون از روشنگريتان

    پاسخحذف